A câştigat numeroase concursuri de arhitectură în străinătate. Este autorul unei lucrări de sistematizare la Hanovra, a unui salon auto din Italia şi a mai multor reşedinţe particulare de lux din Germania.
A luat admiterea „din prima" la Institutul de Arhitectură din Bucureşti. „A fost o mare surpriză. Am avut colegi, şefi de promoţie, care au luat admiterea abia a opta oară. Se intra foarte greu", spune Dan Ujeucă.
Împătimit de navigaţie
Pasiunea pentru vapoare l-a adus la Galaţi în 1975. A avut norocul să fie angajat la Institutul de Proiectări pentru Construcţii Navale. S-a remarcat rapid şi a format un colectiv de design, în cadrul căruia a lucrat până la Revoluţie. „Eu am venit aici cu pluta. Am venit şi am văzut atâta apă! Eram fascinat!", ne spune artistul.
Îşi aminteşte că prima lucrare pe care a realizat-o a fost o navă pentru Ceauşescu. Multe dintre navele care s-au fabricat în România, din 1975 până în 1989, au fost mai întâi pe planşeta arhitectului Ujeucă. „De exemplu Steaua Polară. Acum este transformată în navă de protocol, la Brăila. Se plimbă diverşi politicieni cu ea".
A mai proiectat nava „Independenţa", primul tanc-petrolier de 150.000 tdw, şi a lucrat la reabilitarea navei cu zbaturi „Tudor Vladimirescu".
A realizat o sumedenie de lucrări, de la simple case, până la locuinţe colective. „Am lucrat la căminul studenţesc al Universităţii Danubius, la clădirea viitorului Muzeu de Artă Vizuală, la cargouri petroliere, remorchere. Proiectul clădirii „Muzeului de Artă" a luat premiul I al Ordinului Arhitecţilor din România" a mai spus reputatul arhitect.
Dan Ujeucă a părăsit ICEPRONAV imediat după Revoluţie având curajul să renunţe la un post de conducere pentru a lucra pe cont propriu.
Recunoaştere dincolo de graniţe
A câştigat multe concursuri de arhitectură şi în străinătate. Este autorul unei lucr