Faptul că „imaginea vinde“ este cunoscut și recunoscut de toți cei care au afaceri în comerț. În cazul pieței auto, colaborările dintre vedete și mărci au intrat deja în cotidian, dar impactul a scăzut.
Când o personalitate autohtonă sosește la un eveniment la bordul unei mașini „ultimul răcnet“, cei prezenți devin interesați. Presa intră în horă: „Gheorghe Hagi, primul român la bordul noului BMW Seria 7“, „Andreea Pătrașcu și Cabral, fani Citroën“, „Prima victorie a Sandrei Stoicescu alături de Mercedes-Benz GLK“ sau „Katie Melua este ambasadorul Opel“ sunt doar câteva dintre titlurile care au atras privirile celor ce au deschis în ultima perioadă un ziar sau au urmărit un post TV.
Ce să mai vorbim de „Rablablabla“-ul cu care Mircea Badea încearcă să-și trimită telespectatorii la showroomurile Toyota. Deși, la nivel declarativ, aceste parteneriate „nu sunt cuantificabile“, orice menționare a mașinii respective în mass-media și fiecare moment în care o vedetă este văzută de publicul larg la bordul unei anumite mașini se traduc, mai mult sau mai puțin, în bani. Câți, e greu de spus. „Este foarte dificil de măsurat.
Impactul asupra imaginii și notorietății mărcii se poate observa doar prin studii elaborate, mai ales pe termen scurt“, a declarat pentru Capital Laura Antonov, directorul de marketing al reprezentanței Citroën în România, companie care colaborează, printre alții, cu Dani Oțil, Răzvan Simion, Cabral, Laura Cosoi, Dana Rogoz sau Andreea Pătrașcu. Cu toate acestea, pornind de la ideea că producătorii și comercianții de mașini nu sunt fundații de caritate, este logic că, atâta timp cât sunt dispuse să-și pună gratuit mașinile proprii la dispoziția unor persoane, au și de câștigat din asta.
Parteneriate de criză
În ultimii ani, criza vânzărilor de mașini din România a modificat destul de mult contractele de imagine. Astfel, dacă în 20