CONTRAFACERI. Românii cumpără anual milioane de produse contrafăcute, de o calitate proastă. Într-o campanie de informare, ANAF a tipărit cinci tipuri de afişe care sunt expuse la oficiile vamale Sursa: evz.ro
Ţigări, parfumuri, haine, încălţăminte, jucării – zeci de milioane de produse contrafăcute sunt scoase pe tarabele pieţelor şi târgurilor din întreaga ţară pe parcursul unui an. Pentru a lupta cu bani puţini împotriva acestui fenomen, Fiscul a tipărit circa 1.000 de afişe care ilustrează un ceas, o pereche de ochelari de soare, o şapcă, un tricou şi marca brandului Lacoste, care conţin mesaje împotriva contrafacerilor.
Posterele au fost distribuite către instituţiile subordonate Vămii, adică direcţiilor regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, direcţiilor judeţene şi la birourile vamale şi vor fi afişate în locuri unde pot fi văzute foarte uşor de cetăţeni.
Autoritatea Naţională a Vămilor (ANV) din România se numără printre autorităţile vamale europene care au un parteneriat cu asociaţia franceză Comité Colbert, din care fac parte 75 de case de lux franceze care îşi apără drepturile. Posterele pe care le vedem la noi sunt de fapt varianta adaptată şi în limba română a afişelor realizate de francezi.
Vezi aici toate afișele cu care Fiscul încearcă să îi sperie pe falsificatori!
Ce se întâmplă cu produsele confiscate
De exemplu, la jumătatea lunii aprilie, vameşii de la Constanţa Sud au capturat peste 70.000 de articole de îmbrăcăminte contrafăcute sub marca Adidas. Marfa era produsă în China, ar fi trebuit să ajungă în Ucraina şi avea o valoare estimată de 2,1 milioane de euro.
Un alt caz important din acest an a fost înregistrat tot la Constanţa, în martie, când vameşii au confiscat circa 43.000 de jucării contrafăcute sub marca Disney, cu o valoare estimată de 475.500 euro.
În total, în primele şase luni ale acestui