Problemele grave la acumularea de bani în haznaua statutului şi mai ales la finanţarea unor proiecte au stârnit dispute aprinse între Ministerul Economiei şi Ministerul Transporturilor pe de o parte şi ministerul Finanţelor pe de altă parte.
Membrii Consiliului de administraţie al Fondului rutier, condus de vicepremierul Valeriu Lazăr, ministrul Economiei, şi-au exprimat îngrijorarea în legătură cu întârzierile admise de Ministerul Finanţelor la alocarea mijloacelor pentru finanţarea lucrărilor de reparaţie a reţelei de drumuri publice din Republica Moldova.
Banii din Fondul Rutier se cheltuie pentru alte scopuri
Potrivit unui comunicat al Ministerului Economiei, la şedinţa de joi seara membrii acestuia s-au arătat chiar indignaţi de faptul că finanţarea lucrărilor întârzie deja cu peste 40 de zile, iar sumele restante se ridică la 65 de milioane de lei. „Acest fapt pune în dificultate companiile de construcţii atât în realizarea lucrărilor, cât şi în achitarea salariilor muncitorilor", au declarat reprezentanţii patronatelor şi sindicatelor în domeniu, prezenţi la şedinţă.
De asemenea, există riscul ca lucrările planificate pentru acest an să nu fie realizate în deplină măsură, a preîntâmpinat, Boris Gherasim, ministru-adjunct al Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor.
„Contribuabilii au achitat conştiincios taxa de drum, în Fondul rutier fiind colectate în şase luni aproape jumătate de miliard de lei sau 63% din sarcina anuală. Avem obligaţia morală faţă de plătitorii de taxe să le oferim serviciile achitate sub formă de drumuri mai bune", a declarat vicepremierul Valeriu Lazăr.
Prioritatea numărul unu
sunt plăţile salariilor şi pensiilor
Conducerea Ministerului Finanţelor susţine că aceste acuzaţii sunt nefondate.
„Finanţarea şi lucrările de reparaţie a drumurilor au loc în condiţii net superioare comparat