Achiziționarea în mod inteligent a unei vacanțe poate reduce cu până la 30% valoarea totală a pachetului. Totul pornește de la cât de bine știi unde şi cum îţi doreşti să-ţi petreci concediul.
Deși mari consumatori de pachete turistice, românii sunt încă departe de media europeană atunci când vine vorba de diversitatea vacanței. Cumpără concedii fără a ști ce-și doresc cu adevărat să facă în repausul respectiv, sunt circumspecți când sunt aduse în discuție soluții mai puțin clasice de cazare sau transport și aproape niciodată nu-și rezervă din timp vacanța pentru a beneficia de discounturi.
Şi totuşi, o minimă documentare înainte de a vă decide asupra potenţialului sejur vă poate garanta o vacanţă cu până la 30% mai ieftină. „Vin în agenții, nu știu ce vor de la vacanță, iar cerințele lor sunt aproape identince. Vara, toți vor la mare, la hoteluri de trei- patru stele, nu au un buget stabilit și îngreunează astfel găsirea vacanței lor perfecte“, declară Aurel Pavel, proprietarul agenției J’info Tours.
Acesta recomandă ca înainte de a vă duce la agenția de turism să știți clar de ce buget dispuneți și ce așteptări aveți de la concediu. Fidelitatea este întotdeauna răsplătită de turoperatori, așa că dacă lucrați cu aceeași agenție de ceva vreme, să nu fiți surprinși că vă va oferi discounturi bune pe anumite destinații. În același timp, consultați foarte bine ofertele acestora, pentru că sunt și costuri care nu vă sar în ochi la prima citire a unei oferte.
De obicei, promovarea se face cu prețul cel mai mic (valabil mai ales pentru capetele de sezon), cel mai adesea fără a include taxele de aeroport, cele pentru viză (acolo unde este cazul) sau asigurările medicale. Este de preferat ca atunci când achiziționați pachetul de vacanță să-l luați direct de la un turoperator, și nu de la o agenție revânzătoare pentru că veți fi dezavantajați la