"Heineken" NV, al treilea producător mondial de bere, trebuie să-şi consolideze afacerile din state precum Etiopia şi Congo, ca să-şi susţină creşterea din Africa, potrivit afirmaţiilor lui Tom de Man, preşedinte al diviziei "Heineken" din Orientul Mijlociu şi Africa, citat de Bloomberg.
În opinia sa, compania olandeză ar trebui să aibă ca ţinte pieţele cu un consum relativ scăzut de bere, dar cu creşteri economice importante, susţinute de investiţii. Tom de Man consideră că alte oportunităţi de creştere i-ar putea fi oferite companiei de ţări precum Rwanda şi Burundi.
De Man, în vârstă de 63 de ani, a susţinut creşterea vânzărilor "Heineken" în Africa şi Orientul Mijlociu la 1,98 miliarde euro (2,8 miliarde dolari) în 2010, de la 846 milioane de euro în 2003. Anul trecut, această divizie a avut cea mai mare marjă de profit operaţional din cadrul companiei. "Heineken" a obţinut aproximativ 23% din profit în Africa şi Orientul Mijlociu, faţă de 33% în Europa de Vest, care este cel mai mare contribuitor la cifra vânzărilor şi a profitului.
"Heineken" îşi extinde deja operaţiunile din Etiopia, iar anul acesta va cumpăra doi producători de bere deţinuţi de stat în această ţară. Compania olandeză controlează deja 46 de producători de bere (100% sau parţial) din Africa.
ALINA VASIESCU "Heineken" NV, al treilea producător mondial de bere, trebuie să-şi consolideze afacerile din state precum Etiopia şi Congo, ca să-şi susţină creşterea din Africa, potrivit afirmaţiilor lui Tom de Man, preşedinte al diviziei "Heineken" din Orientul Mijlociu şi Africa, citat de Bloomberg.
În opinia sa, compania olandeză ar trebui să aibă ca ţinte pieţele cu un consum relativ scăzut de bere, dar cu creşteri economice importante, susţinute de investiţii. Tom de Man consideră că alte oportunităţi de creştere i-ar putea fi oferite companiei de ţări precum Rwanda şi