Statul pe Facebook, Twitter, bloguri sau forumuri a devenit o profesie, nu doar o modalitate de petrecere a timpului pe Internet, astfel ca specialistii in comunicarea digitala au inceput sa fie din ce in ce mai cautati si in Romania, oferindu-li-se salarii de pana la cateva mii de euro.
Pentru ocuparea unui astfel de post, nu este nevoie doar de vizibilitate online si pricepere in ale comunicarii, ci si de cursuri de specializare. Marile universitati au inceput deja sa vina cu oferte de masterat in domeniu, pretul acestora ajungand insa la cateva mii de euro pe an.
Anna Schebsdat, director of recruiting Europe la Hult International Business School, a declarat intr-un interviu pentru DailyBusiness.ro ca tehnologia si Internetul au schimbat intr-un mod dramatic modul in care companiile interactioneaza cu clientii lor.
Si asta pentru ca media internationale au fost inlocuite de retele online de socializare, de site-uri, bloguri si platforme de distribuire a fisierelor video, fapt ce a creat o cerere urgenta de profesionisti care sa poata captura, prin intermediul canalelor digitale, oportunitatile unui public urias, a adaugat reprezentanta Hult.
Social media devine cu atat mai importanta pentru companii cu cat 78% din consumatori au incredere in recomandarile facute de cunostinte, in timp ce numai 14% au incredere in publicitate, a adaugat Schebsdat, citandu-l pe Erik Qualman.
"Companiile care isi doresc sa aiba succes in social media ar trebui sa asculte in primul rand si numai in al doilea rand sa vanda", a adaugat reprezentanta aceleiasi institutii, care anul trecut a lansat programul de masterat de Digital Marketing, cu o durata de un an, si un cost de 23.500 de lire sterline.
In prezent, cursurile pot fi facute in Londra si San Francisco.
In primul an, 40 de cursanti au urmat progr