Nu veti gasi raspunsul la aceasta intrebare navigand pe Internet si asta pentru ca site-urile companiilor de cercetare detaliaza criteriile in functie de care variaza preturile diferitelor studii, dar pentru costurile exacte potentialul client este invitat sa le contacteze. Wall-Street.ro a aflat ce tarife se practica pe piata de profil si care sunt industriile care investesc cel mai mult in cercetare.
"Sunt foarte multe elemente care intra in structura de cost pentru un studiu”, spune Andi Dumitrescu (foto), directorul general al companiei de cercetare GfK Romania. Printre cele esentiale se numara marimea esantionului si durata chestionarului, intrucat de aici deriva nivelul costurilor cu operatorii si al celor legate de managementul proiectului in toate fazele sale – field (teren), tehnic, analiza si cercetare.
Mai exact, pretul unui studiu este stabilit in functie de metodologia de cercetare, metoda de colectare a informatiilor, profilul respondentilor, marimea esantionului, dar si acoperirea lui geografica, durata interviului, informatiile dorite, detaliaza Ingrid Lambru, director de marketing in cadrul companiei de cercetare Mercury Research.
Ea da exemplul studiilor care au aceleasi caracteristici in termeni de profil al respondentilor, de acoperire geografica si de informatii dorite, dar ale caror preturi pot varia pentru ca intr-un caz s-a folosit ca metoda de colectare a informatiilor interviul telefonic asistat de computer, iar in celalalt - instrumente online. “Daca studiul urmareste informatii despre persoanele care au o masina de lux, costurile de recrutare vor creste pentru ca incidenta lor este mai mica, asa ca o astfel de cercetare va fi mai scumpa decat un studiu pe un target (public-tinta – n. red.) cu venit mediu”, argumenteaza reprezentantul Mercury Research.
De aceeasi parere este si directorul general al GfK Romania