„Zâmbetul de pe faţa dumneavoastră îmi arată că sunteţi o persoană deschisă... Văd în ochii dumneavoastră dorinţa de a lucra pentru compania noastră... Înclinarea corpului dumneavoastră îmi arată că sunteţi intersat de propunerile noastre..."
Ştim cu toţi sintagma „comunicarea este mai mult decât cuvinte". Aceste exemple de mai sus ilustrează succint acest lucru şi rolul lor este de a evidenţia faptul că 70 - 90% din întregul spectru al comunicării este nonverbal. Comunicăm prin aşezarea în spaţiu, prin gesturi, prin atingeri, prin priviri şi chiar prin haine. Chiar dacă îmbrăcămintea este doar o mică parte a comunicării nonverbale, totuşi ea ne poate da indicii importante despre o persoană: vârsta, sexul, statutul socio-economic, nivelul de încredere în sine etc. Toate aceste mesaje sunt date de înfăţişarea avută şi astfel este important ca hainele să comunice cine sunteţi pentru a face o primă impresie pozitivă.
De aceea, două elementele-cheie pentru a avea succes la interviul de angajare sunt înfăţişarea şi îmbrăcămintea. Comunicarea nonverbală nu este o ştiinţă exactă, dar este atât de simplu să faceţi o primă impresie pozitivă sau negativă pe baza felului cum arătaţi şi a ceea ce purtaţi. Atenţia care trebuie acordată acestor două elemente esenţiale pentru managementul impresiei poate fi folosită atât în cadrul interviurilor pentru angajare, în întâlnirile cu clienţii potenţiali, în întâlnirile cu noi persoane şi chiar atunci când vreţi să aveţi succes într-o prezentare publică.
Unul dintre locurile unde o primă impresie proastă vă poate costa este interviul pentru un job. Companiile consideră că imaginea lor trebuie menţinută şi prin intermediul oamenilor. De aceea, atunci când intervievează potenţialii oameni, companiile caută aceste calităţi la aceştia. Primele impresii pot avea un impact mai mare decât experienţa şi abilităţile avute,