Cumpărătorii europeni vor afla mai multe informaţii despre produse, care vor fi mai uşor de citit, potrivit unei decizii a Parlamentului European. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
Românii vor fi mai bine informaţi în legătură cu produsele alimentare şi cu băuturile pe care le cumpără. Noile reguli se vor aplica pe întreg teritoriul Uniunii Europene, după ce Parlamentul European a adoptat, săptămâna trecută, un regulament privind informarea consumatorilor asupra produselor alimentare, prin care cumpărătorii vor avea acces la informaţii mult mai detaliate şi mult mai uşor de înţeles.
Faţă de vechile etichete, cele noi vor avea o dimensiune minimă a caracterelor de 1,2 mm, în cazul ambalajelor mari şi 0,9 mm la cele mici, astfel încât să fie uşor de citit. Culoarea literelor trebuie să fie în contrast clar faţă de culoarea folosită pe fundal, pentru a fi uşor de observat.
Alergenii, la control
Etichetele vor prezenta anumite informaţii nutriţionale obligatorii: numărul de calorii, procentele de sare, zahăr, proteine, grăsimi, colesterol, carbohidraţi, vitamine etc. Vor fi făcute referiri atât pentru 100 g sau 100 ml de produs, cât şi pentru întreaga cantitate pusă la vânzare.
Trebuie să apară clar şi informaţii privind ingredientele care pot provoca alergii, precum gluten, nitriţi sau sulfiţi. În total 14 substanţe au fost identificate cu potenţial alergen, însă lista s-ar putea extinde. Noile reguli prevăd ca informaţiile referitoare la aceste substanţe să fie vizibile pentru consumatori chiar şi în restaurante şi cantine.
În plus, producătorul trebuie să utilizeze termeni uşor de înţeles chiar şi de un consumator neavizat. De exemplu, în loc de "sodium" se va folosi "sare". Regulile europene actuale prevăd specificarea ţării de origine pentru anumite alimente precum carnea de vită, mierea, uleiul de măsline