Reprezentanţii Primăriei clujene au reluat controalele din teren pentru a verifica modul în care se realizează afişajul reclamelor pe clădirile din centrul oraşului.
„Verificăm dacă firmele care activează în această zonă au avizele şi documentele necesare pentru a-şi amplasa reclamele pe faţadele clădirilor istorice”, a declarat şefa Biroului Mass-media din subordinea Primăriei Cluj-Napoca, Iulia Perşa. Ea a atras atenţia agenţilor economici asupra faptului că până şi afişele cu reduceri sau cu serviciile oferite de firme trebuie să aibă avizul comisiei de monumente pentru a putea fi lipite pe vitrinele magazinelor. „Vorbim chiar şi de afişele care sunt lipite pe partea interioară a vitrinelor”, a completat Iulia Perşa.
Controalele inspectorilor Primăriei vizează în special străzile Memorandumului, Napoca, 21 Decembrie 1989, Iuliu Maniu, Regele Ferdinand, Horea, Piaţa Mihai Viteazu, Piaţa Unirii şi strada Universităţii. De la începutul anului, verificările au dus la retragerea a 532 de mijloace publicitare de pe faţadele din Centru.
Totodată, inspectorii Primăriei analizează în aceste zile şi modul în care clădirile istorice au fost conservate şi renovate.
De la începutul acestui an, câteva zeci de proprietari din centrul ora;ului au fost amendaţi din cauza nerespectării obligaţiilor de renovare a faţadelor clădirilor istorice. În aceste cazuri, valoarea sancţiunilor porneşte de 4.000 de lei şi poate ajunge şi la 8.000 de lei.