Când un ministru care se ocupă de cultură merge la teatru, prezenţa sa nu trece neobservată. Este cazul cu Fréderic Mitterrand, care s-a aflat week-end-ul trecut la festivalul de la Avignon. El a asistat în Curtea de Onoare a Palatului Papal la spectacolul de coregrafie intitulat "Copil" şi a anunţat în context un plan de acţiune pentru sprijinirea creaţiei contemporane în Franţa.
Festivalul de la Avignon este un loc unde miniştrii Culturii, dar şi alţi responsabili politici îşi testează gradul de popularitate. Faptul că Frédéric Mitterrand a fost mai degrabă aplaudat decât fluierat în momentul în care şi-a facut apariţia printre spectatori reprezintă o notă bună pentru el.
În Franţa, majoritatea covârşitoare a artiştilor este orientată, politic vorbind, spre stânga. Fréderic Mitterrand, chiar dacă face parte dintr-un Guvern de dreapta, dispune însă de un capital de simpatie. Publicul îşi aminteşte fără îndoială că el este nepotul primului preşedinte socialist pe care l-a avut Franţa după al doilea Război Mondial, este vorba de François Mitterrand. Festivalul de la Avignon, tribună politică
În al doilea rând, însă, ministrul rămâne un om respectat, pentru că este efectiv un om de cultură şi mai ales pentru că a reuşit pe timp de criză să conserve intact bugetul pentru cultură. Ba mai mult, a anunţat vinerea trecută la Avignon o investiţie suplimentară de 12 milioane de euro în favoarea creatorilor francezi, în favoarea "spectacolului viu", cum se spune în Franţa ("le spectacle vivant").
Iată deci un ministru al Culturii care nu a venit la Avignon cu mâna goală. Nici artiştii nu au ratat însă ocazia de a citi în faţa sa, înaintea spectacolului, un mesaj de doleanţe, avertizându-l că breasla creatorilor de frumos nu va permite statului să neglijeze cultura. Această practică a devenit de altfel tradiţională la Avignon, în fiecare