După şapte ani cu preţuri imposibile şi numai 52 de kilometri de autostradă contractul cu Bechtel se îndreaptă spre reziliere. Dacă îi trimitem acasă ne va costa cel puţin jumătate de miliard de euro doar ca să ne încheiem socotelile şi nu vom putea redeschide şantierul până în 2015.
Şase dintre cele 8 tronsoane sunt doar visuri pe autostrada Transilvania. După ce am plătit un miliard şi trei sute de milioane de euro am tăiat panglica doar lângă Cluj. Mai este în lucru o porţiune, unde podul de la Suplacu de Barcau a înghiţit deja 300 de milioane de euro. Ca să termine toată bucata de 64 de kilometri, americanii vor încă pe atât, anunţă Pro TV.
Soluţia rezilierii devine tot mai plauzibilă de când negocierile sunt la un pas de eşec. După ce li s-a spus că trebuie să vină cu preţurile jos, americanii au rămas extrem de scumpi. Cu 60% mai scumpi decât cea mai scumpă autostradă similară licitată pe fonduri europene pe coridorul patru.
După două runde de negocieri la Transporturi, preţul abia a coborat la 13,4 milioane de euro pentru kilometru. În acelaşi timp, o autostradă şi mai complicată, cea de la Sibiu la Nadlac nu a depăşit 7,3 milioane de euro pentru un kilometru în zona de munte.
Ultima ofertă este aşteptată săptămâna viitoare, însă americanii nu par dispusi la concesii şi nici nu fac declaraţii. Au renunţat doar la taxa fixă lunară de un milion de euro şi la 25 de milioane de euro din datorii.
După şapte ani cu preţuri imposibile şi numai 52 de kilometri de autostradă contractul cu Bechtel se îndreaptă spre reziliere. Dacă îi trimitem acasă ne va costa cel puţin jumătate de miliard de euro doar ca să ne încheiem socotelile şi nu vom putea redeschide şantierul până în 2015.
Şase dintre cele 8 tronsoane sunt doar visuri pe autostrada Transilvania. După ce am plătit un miliard şi trei sute de milioane de euro am tăiat panglica doa