Încă două capodopere ale artei româneşti de patrimoniu împrumutate către un muzeu, la Constanţa
Din septembrie 2010, trei investitori au cedat unele dintre cele mai valoroase opere vândute pe piaţa de artă din România pentru expunere publică în Muzeul Brukenthal din Sibiu şi Muzeul de Artă din Ploieşti. Acum a venit şi rândul Muzeului de Artă Constanţa să beneficieze de gestul generos a doi deţinători de picturi de preţ, care au decis să le împrumute pe o perioadă de un an.
Bucureşti, 10 iulie 2011
Cu aproape un an în urmă, omul de afaceri Mircea Vescan achiziţiona opera „Car cu boi” de Nicolae Grigorescu din Licitaţia de Impresionism şi Postimpresionism, lucrare emblematică pentru istoria artei româneşti, şi hotăra să o ofere vizitelor publicului, în cadrul Muzeului Naţional Brukenthal. În decembrie 2010, Muzeul Judeţean de Artă Prahova „Ion Ionescu-Quintus” primea în custodie picturile “Golgota”, semnată Nicolae Tonitza şi “Brutăria” de Gheorghe Petraşcu, achiziţionate în cadrul Licitaţiei 12+1 Capodopere Impresioniste din Colecţii Particulare. La începutul lunii iunie 2011, cea mai valoroasă operă vândută vreodată pe piaţa românească, „Fata cu mărgele roşii” de Nicolae Grigorescu se adăuga ofertei expoziţionale a Muzeului Brukenthal din Sibiu. Acum a venit rândul altor două opere de valoare tranzacţionate pe piaţa de artă să ocupe un loc binemeritat, pe simezele unui muzeu de artă, sub privirile publicului.
Modelul instituit de iniţiativa omului de afaceri din Sibiu continuă să fie perpetuat prin deciziile altor proprietari de tablouri de însemnătate artistică şi istorică. Cea mai recentă dintre acestea a condus la împrumutul către Muzeul de Artă Constanţa a două opere majore de artă românească modernă. Prima, pictura „Garofiţă în pahar” de Ioan Andreescu, a fost achiziţionată în cadrul unei licitaţii la începutul lunii, în schimbul s