Serviciul de Ambulanţă primeşte zilnic apeluri false de la prahovenii a căror imaginaţie nu are limite. Cele mai multe apeluri provin de la copii, tineri şi persoane cu probleme psihice, care înjură, râd sau pun muzică. Alţii solicită legătura cu diverse instituţii.
Peste 175.538 de apeluri au fost primite la numărul unic de urgenţă 112, din partea prahovenilor, în numai trei luni, potrivit unei statistici realizate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale. Dintre acestea, 27,48% au fost false, iar restul reale.
Cele mai multe dintre apeluri au fost transferate către Ambulanţă (61,62 %), iar restul către Poliţie, Pompieri, SMURD şi Jandarmerie.
Sună din Plictiseală la 112
Meseria de operator la Ambulanţă nu este deloc uşoară. Pe lângă apelurile reale la care trebuie să răspundă prompt, dispecerii au de-a face şi cu diverse persoane care sună la Serviciul de Ambulanţă doar pentru a scăpa de plictiseală.
„De nouă ani lucrez aici şi pot spune că experienţa îşi spune cuvântul. Acum îmi dau seama cu uşurinţă când este vorba despre un apel fals. De regulă, apelurile false sunt primite din partea adolescenţilor, însă am avut cazuri şi cu persoane mai în vârstă care nu semnalau un caz grav, ci doar doreau să se distreze. Din păcate, în acest timp am putea trata într-adevăr o problemă gravă. De asemenea, am primit apeluri şi din partea unor indivizi internaţi în centre speciale pentru persoane cu probleme psihice", a precizat Liliana Gavrilă, asistent coodonator în cadrul dispeceratului Ambulanţei.
„În general, cei care semnalează cazuri imaginare oferă puncte de reper greşite, îşi schimbă răspunsurile la întrebările noastre şi, astfel, ne dăm seama că este vorba despre un apel fals. Persoanele care sună la noi din lipsă de ocupaţie semnalează fel şi fel de cazuri de urgenţă, de la femei însărcinate până la accidente sau intoxicaţii colectiv