Campaniile de marketing româneşti nu s-au putut impune în faţa multinaţionalelor
Avon şi Coca-Cola sunt cele mai cunoscute branduri în rândul internauţilor români
BCR - singura marcă autohtonă care se apropie de rezultatele celor globale
Chiar dacă eforturile lor i-au vizat pe români, companiile autohtone nu reuşesc să profite de această conjunctură şi să se impună în faţa multinaţionalelor, pentru a spori imaginea în rândul propriilor clienţi. Un studiu realizat de compania Daedalus Millward Brown arată că cele mai tari branduri care domină în topul notorietăţii, în rândul românilor, sunt tot ale companiilor străine. În top 10 cele mai cunoscute campanii de marketing ce au rulat în mediul online, pe segmentul reţelelor sociale, doar două companii româneşti se pot bucura de un impact mai mare. Cel mai interesant lucru despre aceste două companii locale este acela că sunt instituţii financiare - Banca Comercială Română (BCR) şi Banca Română de Dezvoltare (BRD). În rest, celelalte poziţii sunt ocupate de companii multinaţionale. Pe primele 10 poziţii în ordine descrescătoare a notorietăţii campaniilor de marketing se află AVON, urmată de Coca-Cola (cu Bicicleta Roşie), ambele fiind apreciate de 35% fiecare, din eşantionul intervievat. Pe locul 3 se află BCR, care se situează destul de aproape de primele două locuri, deţinând 34% din cei care au răspuns că au urmărit campaniile de marketing rulând pe reţelele sociale. Pe locul 4 se află Orange (28%), urmată de Cosmote (26%), ING cu 24%, Vodafone (23%), BRD (20%), Nokia, care se bucură de o vizibilitate de 18%, în rândul membrilor reţelelor sociale şi Doncafe, tot cu 18% vizibilitate.
Până pe poziţia a 25-a se mai regăsesc 5 branduri locale
De la poziţia a 11-a în jos mai putem regăsi şi alte 5 firme româneşti, cu Blue Air, deţinând prima poziţie din afara top 10, operatoru