Firmele care îndeplinesc anumite condiţii pot vinde bilete la loto în sistem de franciză. Loteria Română instruieşte personalul, iar câştigurile vin din comisioanele din vânzări. Sursa: CODRIN PRISECARU
În România, există o agenţie loto la 11.000 de locuitori, în timp ce media europeană este de o agenţie la 1.600 de locuitori. Compania Naţională Loteria Română (CNLR) vrea să schimbe această statistică pe baza ideii de franciză, relatează revista "Capital". "În prezent, 1.007 din cele 1.949 de agenţii loto sunt agenţii mandatare, adică se lucrează în baza unui contract de mandat, iar partenerii noştri câştigă din comisioane. Încercăm să dezvoltăm tipul acesta de colaborare“, spune Mihai Boboc, şef serviciu vânzări CNLR. El susţine că orice agent economic poate să devină agenţie loto mandatară.
Transformarea într-o agenţie loto
"Să deschizi o agenţie este foarte simplu! Trebuie îndeplinite câteva condiţii: să ai o suprafaţă de cel puţin 10 metri pătraţi, să ai în statut codul CAEN 9.200, jocuri de noroc şi pariuri“, explică Mihai Boboc. Următoarea etapă este depunerea unui dosar la Loteria Română. În cazul în care acesta este complet, businessul intră pe linie dreaptă.
Loteria instalează echipamentele: antene, terminale loto şi, dacă se cere, terminalul de pariloto şi aparatele de videoloterie. În plus, personalul care urmează să lucreze la viitoarea agenţie mandatară este instruit tot de CNLR. Astfel, cu nişte costuri de pornire extrem de mici, agenţia mandatară poate să devină, încă de la început, profitabilă.
În urma vânzării biletelor sau a celorlalte produse ale Loteriei, se primesc mai multe comisioane. Pentru biletele jucate la sistemele automatizate (loto 6/49, joker, noroc, loto 5/40, pronosport) mandatarul primeşte 7% din vânzări; la videoloterie, 15% din încasările nete lunare; la pariuri, 5% din înca