25 de kilometri de pe autostrada care leagă Timişoara de Lugoj aşteaptă încă desemnarea unui constructor, după ce atribuirea contractului de construcţie a fost contestată a doua oară. Anca Boagiu, ministrul transporturilor şi infrastructurii, a declarat, într-un interviu pentru \"Evenimentul zilei\" şi \"Capital\", că lucrările la tronsoanele atribuite în acest an de pe Coridorul IV paneuropean vor începe în luna octombrie. Sursa: CODRIN PRISECARU
Două încercări a avut Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) de a atribui contractul de proiectare şi construcţie a tronsonului doi de pe autostrada Timişoara-Lugoj. De fiecare dată, decizia a fost contestată la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC).
Pe 12 aprilie, Compania de Autostrăzi anunţa că tronsonul doi de pe autostrada Timişoara- Lugoj va fi proiectat şi construit de către asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Costruzioni SpA, pentru 445,6 milioane de lei (circa 106 milioane de euro). Pe 21 şi 22 aprilie, două contestaţii erau depuse la CNSC de către Tehnologica Radion şi asocierea din care făceau parte şi francezii de la Colas, asociere descalificată. Tehnologica Radion a semnalat probleme la oferta depusă de italienii de la Cossi. Pe 30 mai, CNSC a emis o decizie prin care a recomandat CNADNR "respectarea întocmai a documentaţiei de atribuire" şi a legislaţiei de achiziţii publice şi a obligat insituţia să reevalueze ofertele pentru proiectarea şi construcţia tronsonului de autostradă şi să clarifice problemele din oferta italienilor.
Potrivit unor surse din cadrul CNADNR, asocierea italiană a fost desemnată câştigătoare şi a doua oară. La CNSC au fost depuse ulterior, pe 17, respectiv 20 iunie, două noi contestaţii.
Boagiu vrea contract semnat până la finalul lunii @N_P