Organizată de Departamentul pentru Românii de Pretutindeni din cadrul Guvernului României, în parteneriat cu Centrul de Studii Transilvane din cadrul Academiei Române, Şcoala de vară, aflată deja la a VII-a ediţie, a avut şi în acest an o temă generoasă şi anume „Provocările istoriei ca ştiinţă şi disciplină de învăţământ la începutul mileniului trei”. Manifestarea, care a debutat marţi, 5 iulie a.c., la Târgu-Mureş, cu deschiderea oficială a cursurilor la Sala festivă a Prefecturii judeţului Mureş, s-a încheiat duminică, 10 iulie a.c.
Impresii de final
Pe parcursul celor cinci zile în care s-a desfăşurat Şcoala de vară, aceasta a cuprins o suită de activităţi menite a pune în evidenţă preocupările participanţilor din ţară şi din străinătate – cadre didactice universitare, cercetători, arhivişti, dar şi profesori din învăţământul preuniversitar – cu trimitere directă la noile tendinţe de abordare a istoriei ca ştiinţă, a predării acesteia ca disciplină de studiu, aspecte privind cercetarea istorică în general, precum şi modalităţile concrete de strângere a legăturilor dintre românii din ţară şi cei din diaspora română. Programul Şcolii de vară din acest an a mai cuprins şi conferinţe, prezentări de carte, o masă rotundă, precum şi excursii de studii în diverse zone cu semnificaţie istorică. Se cuvine menţionat faptul că Şcoala de vară organizată în acest an la Târgu-Mureş a beneficiat de sprijinul consistent al Instituţiei Prefectului Judeţului Mureş, a Consiliului Judeţean Mureş, a Primăriei municipiului Târgu-Mureş, a Universităţii „Petru Maior”, a Inspectoratului Şcolar Judeţean Mureş, precum şi a Direcţiei pentru Cultură, Culte şi Patrimoniu Cultural Naţional Mureş, dar şi a Institutului de Ştiinţe Socio-Umane „Gheorghe Şincai” din Târgu-Mureş.
A fost un câştig reciproc
„Convingerea mea personală este aceea că dincolo de beneficiul pro