În primele trei luni ale anului, cheltuielile pentru promovare au avansat cu 8,8%, la 118 miliarde dolari
TV-ul a avut cea mai mare creştere de 12% şi a compensat scăderea investiţiilor din promovarea în ziare
6,5 dolari din fiecare 10 investiţi în publicitate s-au îndreptat către televiziuni
Piaţa de publicitate a crescut la nivel mondial, în primul trimestru al acestui an, cu 8,8 puncte procentuale, fiind sprijinită de majorarea investiţiilor în promovarea pe TV din Asia şi America Latină, potrivit companiei Nielsen Holdings NV.
Astfel, cheltuielile au ajuns în primele trei luni din 2011 la 118 miliarde de dolari, iar TV-ul a avut un avans de 12 procente, a anunţat compania americană, într-un comunicat de presă, citat de Bloomberg.
În SUA, piaţa a crescut cu 5,9%, la 27 miliarde dolari
Cheltuielile pentru promovare în Statele Unite, cea mai mare piaţă la nivel mondial, au crescut cu 5,9 puncte procentuale, la 27 miliarde de dolari, în contextul în care avansul publicităţii din TV, radio şi reviste au balansat scădere de 10% înregistrată de ziare.
"6,5 dolari din fiecare 10 investiţi în publicitate s-au îndreptat către televiziuni. Este clar că TV-ul rămâne cel mai important şi cel mai eficient, în ceea ce priveşte costul, mediu de promovare pentru companiile care încearcă să atragă noi consumatori, în special în pieţele emergente", a declatat Randall Beard, directorul de soluţii pentru publicitate al Nielsen Holdings NV.
Cheltuielile totale cu publicitatea în regiunea Asia-Pacific au crescut cu 12 puncte procentuale şi cu 11% în America Latină. În Orientul Mijlociu şi Asia, creşterea investiţiilor în publicitate a fost de 10 procente, cu toate că în Egipt s-a înregistrat un declin de 51%, în contextul în care multe companii nu s-au promovat într-o perioadă de revolte sociale şi politice.
@N_P