Vânzările au scăzut cu 3 la sută în primul semestru, faţă de perioada similară a anului trecut
În aceeaşi perioadă, în România s-au înmatriculat cu 13 la sută mai puţine autoturisme noi
Vânzările Dacia de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare au scăzut în primul semestru al acestui an cu 2,9%, ajungând la 176.956 de unităţi, faţă de 182.153 cât era în perioada similară a anului trecut. Potrivit unui comunicat remis ieri de grupul francez Renault, numărul de autoturisme comercializate de Dacia în primele şase luni ale anului a scăzut cu 2,1%, de la 169.901 la 166.374 de maşini, în timp ce vânzările de vehicule comerciale uşoare au coborât cu 13,6%, de la 1.348 la 1.374 de unităţi.
Pe de altă parte, în aceeaşi perioadă de referinţă, Grupul Renault a înregistrat o creştere de 1,9% a vânzărilor de automobile şi vehicule comerciale uşoare, la 1,374 milioane, în timp ce în Europa vânzările au scăzut cu 7,4%, la 831.712 unităţi. Grupul susţine că această scădere a fost însă compensată de performanţele bune din regiunile Euromed, Eurasia şi cele două continente americane.
Dacia a înregistrat o creştere de 2,5% a vânzărilor pe pieţele europene, conservându-şi cota de piaţă de 1,6%, iar modelul Duster lansat în aprilie 2010 a ajuns, la finele lunii iunie, la aproape 71.000 de înmatriculări în Europa, potrivit comunicatului Renault.
În Franţa, marca românească a ocupat locul al cincilea în privinţa vânzărilor către clienţi privaţi, cu 50.417 de unităţi livrate, în scădere cu 21,6%, şi o cotă de piaţă de 3,5%. Duster a reuşit performanţe bune şi în Franţa, însă modelul Sandero este în declin, după încheierea programului guvernamental de susţinere a vânzărilor de autoturisme noi.
Înmatriculările de maşini noi au scăzut în iunie cu 16%
Direcţia Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) a anunţat