Vânzările mărcii Dacia la nivel mondial au scăzut cu 2,9%, la aproape 177.000 de unităţi în primul semestru al acestui an faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor grupului Renault, acesta fiind primul declin al mărcii româneşti din ultimii şapte ani.
Cifra anunţată de Renault, acţionarul Dacia, include atât maşinile produse la Mioveni (circa 168.000 de unităţi potrivit estimărilor ZF), cât şi pe cele fabricate la Casablanca în Maroc.
Declinul anunţat de Renault în cazul brandului autohton vine în contextul în care Dacia a produs anul trecut peste 341.000 de autovehicule la Mioveni, cel mai înalt nivel al producţiei atins vreodată în România. Mai mult, constructorul auto şi-a diversificat în ultimii ani portofoliul de produse şi a ajuns să fabrice şase modele, performanţă care nu este atinsă de prea multe fabrici auto europene.
Marca Dacia este comercializată de Renault numai la nivel european şi în regiunea Euromed (care include Europa de Est, Turcia şi Africa de Nord), în timp ce în America de Sud, Rusia, Ucraina, Africa de Sud şi Orientul Mijlociu, modelele din gama Logan sunt comercializate sub emblema Renault.
Dacă în cazul altor mărci scăderea din acest an a fost determinată de un declin al cererii, în cazul Dacia oficialii Renault Group au subliniat că "scăderea vânzărilor Dacia a fost determinată de anumite întârzieri ale livrărilor motoarelor diesel 1,5 dCi", motoare care au cea mai ridicată pondere în vânzările din Europa de Vest, principala piaţă pentru Dacia.
Best-sellerul Dacia este în continuare SUV-ul Duster, cu peste 71.000 de unităţi livrate până la finele lunii trecute. Modelul lansat anul trecut a reuşit să menţină cota de piaţă a Dacia la 1,6% în Europa. De cealaltă parte, Sandero - model lansat în 2008 - s-a aflat pe un trend de scădere în condiţiile în care Franţa, cea mai mare piaţă pentru Dac