Promovarea excesivă şi conţinutul plictisitor sunt două dintre cauzele care duc la ruperea prieteniilor pe Facebook dintre companii şi utilizatori.
Succesul global al reţelei de socializare Facebook a declanşat începutul unei noi ere pentru industria de publicitate online. Utilizatorii s-au transformat din receptori pasivi ai reclamelor în parteneri de dialog pentru brand-uri, care încearcă să adune cât mai mulţi fani pe Facebookul.
"Like"-urile date de utilizatori nu sunt însă nici pe departe o confirmare a prieteniei. Pentru companii, provocarea este să vină în întâmpinarea nevoilor de socializare ale utilizatorilor, pentru a le câştiga astfel susţinerea.
Scopurile butonului "Like"
"Sunt mai multe motive pentru care oamenii dau «like» unor brand-uri. Primul, şi cel mai sănătos, este că unele brand-uri sunt populare şi oamenii vor să se asocieze cu ele. Vezi Diesel, Adidas şi altele. E greu să ajungi în poziţia asta. Majoritatea brand-urilor care au succes şi-au câştigat «like»-urile pe vremea când nici nu exista Facebook. Iar acum lumea nu face decât să-şi afişeze ataşamentul şi prin mediul ăsta. Apoi, mai sunt şi brand-urile care te obligă să dai «like» ca să poţi să beneficiezi de ceva – acces la un conţinut interesant, reduceri etc. E un fel de şantaj. Şi deşi lumea nu-l ia în serios, în niciun caz nu e o tactică onorabilă", enumeră Dinu Pănescu, Group Creative Director McCann Erickson, principalele motive pentru care utilizatorii se împrietenesc pe Facebook cu diferite brand-uri.
Vânătorii de promoţii
La rândul său, Titus Căpilnean, specialist în comunicare online care scrie pe blogul titusblog.net, împarte utilizatorii de Facebook care dau "like"-uri unor branduri în trei categorii: "Prima categorie şi cea mai restrânsă este cea a concursomanilor, a vânătorilor de promoţii. Ei sunt rezultatul concursurilor de «like»-uri şi sunt ş