Multi dintre cei care lucreaza pe cont propriu au trecut prin asa ceva. Termini un proiect de care esti incantat si mandru si il trimiti clientului. Dar acesta nu simte la fel, nu ii place la fel de mult, asa ca te trezesti in situatia de a lucra la foc continuu pentru a ajunge la un punct comun, pentru a-i face pe plac, pentru a fi platit si pentru a primi viitoare recomandari din partea acelui client.
Iata mai jos cateva sfaturi pentru a te intelege si a ajunge la un numitor comun cu clientii care nu sunt atat de incantati pe cat esti tu de munca ta.
Nu arunca vina fara sa gandesti
La inceput, nu sari sa afirmi ca este vina lor si numai a lor. Cu toate ca uneori este in regula sa evidentiezi faptul ca ti-au oferit prea putina informatie si la inceput au fost de acord sa incepi conform planificarii si schitelor tale, e important sa nu iti dai ochii peste cap ofensator si sa arunci vina in toate partile.
Iar atunci cand o faci, alege calea politicoasa. Si nu la inceputul conversatiei, inceputul trebuie sa fie pentru a asculta si a intelege punctul de vedere al clientului si abordarea pe care si-ar fi dorit-o. Faci asta ca sa il readuci pe lista ta de clienti, sa-i termini proiectul si sa iti castigi banii meritati.
Explica procedura de lucru
Explica intreg procesul si accentueaza faptul ca exista un proces. Cand clientul spune ceva ca "Pur si simplu nu imi place", este indicat sa-i spui ca o parte importanta si perfect normala din proces este sa primesti feedback-ul si observatiile clientului daca acestea exista, urmand mai apoi sa te intorci la treaba cu noile informatii primite.
E mai bine sa nu raspunzi cu "Ei bine si ce anume nu va place?". Mai degraba, incearca sa afli detalii folositoare pentru munca ta. Ia pas cu pas fiecare element al proiectului si incearca sa afli ce anume nu