Compania Tetra Pak estimează o scădere a consumului de produse lactate lichide, în România, cu 5,3% în 2011, comparativ cu anul trecut, de la 811 de milioane de litri în 2010, la 768 de milioane de litri în 2011.
Potrivit unui comunicat al companiei, scăderea se va produce în principal din cauza scăderii consumului de lapte cu 6,4%, de la 737 de milioane de litri în 2010, la 690 de milioane de litri în 2011. Tetra Pak consideră că România se confruntă cu acest declin în consumul laptelui pe fondul pierderii obişnuinţei de a bea zilnic lapte, la care se adaugă criza laptelui ca materie primă (de calitate europeană) şi creşterea TVA-ului, care au condus la măriri de preţ cu repercusiuni directe asupra consumului.
În opinia cercetătorilor companiei, celelalte produse lactate lichide (iaurt, sana, kefir) vor înregistra volume în creştere cu 5,4%, de la 74 de milioane de litri, în 2010, la 78 de milioane de litri în 2011.
În ceea ce priveşte produsele lactate lichide care nu necesită refrigerare (lapte UHT, lapte cu arome, lapte îmbogăţit cu vitamine, smântână UHT), acestea vor înregistra volume relativ stabile, de la 89 de milioane de litri, în 2010, la 90 de milioane de litri, în 2011, reprezentând o creştere de 1,1%.
Potrivit Tetra Pak, consumul de lapte în România se află în declin din cauza pierderii obişnuinţei de a bea lapte în fiecare zi. Cantitatea de lapte consumată pe cap de locuitor în România a scăzut de la 37,4 litri în 2005, la 31,8 litri în 2010, în timp ce în ţările din Europa de Vest media cantităţii de lapte consumat pe cap de locuitor este de 62 de litri, dublu faţă de ţara noastră. Totuşi, în privinţa consumului de lapte UHT, se prevede o creştere medie anuală estimată pentru 2010 - 2014 de 4,2%, pe fondul extinderii retail-ului modern de tip discounter şi al reţelelor moderne de format mic (magazine de proximitate).
Aces