O directivă adoptată pe 6 iulie de Parlamentul European va permite statelor membre să-şi acceseze reciproc bazele cu datele de înregistrare ale autovehiculelor, astfel încât conducătorii auto amendaţi într-un stat membru şi care au maşina înregistrată în alt stat membru, să poată fi identificaţi.
Şoferii din UE vor fi pedepsiţi pentru infracţiunile de trafic comise în străinătate, inclusiv pentru cele patru cauze care generează 75% din accidentele rutiere mortale – viteza excesivă, nerespectarea culorii roşii a semaforului, neutilizarea centurilor de siguranţă şi condusul sub influenţa alcoolului. La acestea se mai adaugă conducerea sub influenţa drogurilor, utilizarea ilegală a benzii de urgenţă şi utilizarea ilegală a unui telefon mobil în timpul conducerii.
De menţionat că directiva adoptată de Parlamentul European nu armonizează legislaţia rutieră sau cuantumul amenzilor, conducătorii auto urmând să răspundă potrivit legislaţiei statului în care s-a produs incidentul rutier. După ce directiva va fi adoptată formal, statele membre vor avea la dispoziţie doi ani să îl transpună în legislaţia naţională.
Statisticile UE arată că şoferii străini reprezintă cam 5% din conducătorii auto prezenţi în trafic într-un anumit stat membru, dar amenzile pentru viteză pe care le primesc reprezintă aproximativ 15% din totalul amenzilor de acest tip. Majoritatea dintre ei scapă nepedepsiţi deoarece ţările care le-au aplicat contravenţiile nu îi mai pot constrânge să le plătească după ce părăsesc statul respectiv. O directivă adoptată pe 6 iulie de Parlamentul European va permite statelor membre să-şi acceseze reciproc bazele cu datele de înregistrare ale autovehiculelor, astfel încât conducătorii auto amendaţi într-un stat membru şi care au maşina înregistrată în alt stat membru, să poată fi identificaţi.
Şoferii din UE vor fi pedepsiţi pentru infrac