Discutiile pe marginea sistemului de masurare a investitiilor in publicitatea online au incins, zilele acestea, spiritele in randul membrilor BRAT, care s-au impartit in doua tabere. Pe de o parte, agentiile de publicitate cer transparenta prin monitorizarea campaniilor (dar nu si a celor de pe Google, Facebook si Yahoo). De cealalta parte, unii publisheri aduc in discutie clauzele de confidentialitate, care nu le permit dezvaluirea detaliilor din contracte.
Despre toate acestea, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu unii dintre cei mai importanti actori ai pietei de publicitate online, implicati in Studiul de Audienta si Trafic pe Internet (SATI).
O transparentizare totala a investiiilor in online-ul romanesc ar fi practic imposibila, in conditiile in care politica Google, Yahoo si Facebook interzice comunicarea cifrelor referitoare la sumele atrase din reclama, astfel ca agentiile nu vor putea sa faca publice aceste contracte.
In aceste conditii, din ce in ce mai multi publisheri, membri SATI, aleg sa nu-si mai declare in totalitate campaniile de publicitate, facand apel tot la necesitatea respectarii clauzelor de confidentialitate inscrise in contract, deseori incalcate din cauza regulamenului BRAT, care obliga la transparenta.
Marius Pahomi In replica, Marius Pahomi, head of MEC Interaction, a declarat ca Google, Yahoo si Facebook nu pot fi luate in calcul, pentru ca monitorizarea se realizeaza doar la nivelul membrilor BRAT, "fiind o initiativa a acestora".
"Transparenta este la nivelul membrilor BRAT si cred ca acest lucru va atrage mai multa incredere din partea advertiserilor si bugete de promovare din ce in ce mai mari pentru produsele lor", a adaugat Pahomi.
Acesta a completat ca odata demarat studiul, potentialii beneficiari vor vedea usor avantajele concrete ale acestuia, iar numarul