Lucian Despoiu Lucian Despoiu (foto), general manager al agentiei Kondiment, a vorbit intr-un interviu pentru DailyBusiness.ro despre cum se vede online-ul romanesc, din perspectiva unei multinationale, dar si despre evolutia pietei de publicitate pe Internet, in conditiile campaniilor electorale din 2012.
Lucian Despoiu este general manager al Kondiment, agentie interactiva, lansata in Romania in anul 2001, si devenita multinationala romaneasca, prin deschiderea unui birou la Munchen in 2007, cand s- transformnat in Group GmbH. Doi ani mai tarziu, compania patrundea si pe piata din SUA, inaugurand sediul din Chicago.
DailyBusiness.ro: Care va fi viitorul reclamei pe Internet? Vor mai fi companiile dispuse sa plateasca doar pentru expunere, sau sunt din ce in ce mai interesate de plata campaniilor pe rezultat?
Lucian Despoiu: Viitorul va fi un mix intre campaniile cu plata la performanta si cele cu plata la afisare, cu un focus deosebit pe elemente cheie cum ar fi retargetarea si dimensiunea comportamentala a userilor. Cred ca generatia viitoare de consumeri, cei cu varsta cuprinsa intre 12-18 ani in prezent, nativ digitali, va trebui targetata simultan pe mai multe canale. Povestea unui brand trebuie spusa cross-media. Kondiment a testat in Europa si SUA cateva campanii cu masurarea rezultatelor la 360(r) (TV, Marketing Online, Marketing Mobil, Cross offline-online cu QR code), iar datele au aratat ca eficienta creste atunci cand avem un mix just.
DB: Cat la suta din click-uri estimati ca se transforma in cumparaturi efective?
LD: Inainte de a vorbi despre click-uri, trebuie sa vorbim de calitatea paginilor de destinatie, respectiv landing pages. Sunt magazine online care au o rata de conversie de pana la 35% . Am putea spune ca 35 % din click-uri se pot transforma intr-o vanzare. Daca vorbim despre majoritatea campaniilor, nu c