În urmă cu o săptămână eram faţă în faţă, la un interviu, cu Marek Rozycki, unul dintre şefii Poştei Franceze care se ocupă de divizia de curierat pe Europa Centrală şi de Sud-Est.
Plin de entuziasm şi cu zâmbetul pe buze, Rozycki mi-a vorbit timp de o oră despre cum reuşeşte divizia pe care o conduce, GeoPost, să contribuie la veniturile de 21 mld. euro şi la profitul de peste 500 mil. euro obţinut anual de Poşta Franceză. Cu planurile de dezvoltare în minte pentru fiecare din cele 16 ţări pe care le conduce, Rozycki a venit la interviu şi cu două CD-uri cu prezentarea companiei în format electronic.
Ieri, în faţa şefului Poştei Române, Daniel Dumitru Neagoe, de data aceasta nu la un interviu (deşi am făcut nenumărate solicitări), ci la o conferinţă de presă, prima susţinută după mai bine de un an în care reprezintă compania de stat.
Pregătită cu o listă întreagă de întrebări şi convinsă că în sfârşit voi primi nişte răspunsuri, m-am grăbit să ajung la sediul Poştei, unde avea loc evenimentul "exclusivist", ce trebuia să facă publică strategia de restructurare şi modernizare a Poştei.
Înconjurat de o "armată" de asistente pe tocuri, oameni de comunicare şi alţi angajaţi pe care nu am avut răbdarea să îi cunosc, Neagoe şi-a început discursul grăbit, puţin intimidat în faţa unei săli pline de ziarişti. Pixul meu a început să alunece la fel de grăbit pe carneţel, până când mi-am dat seama că şeful Poştei citea de fapt nişte date care erau deja prezentate în comunicatul de presă, primit înainte de începerea mult aşteptatului discurs.
Până să decid dacă are rost să mai notez pe carneţel informaţiile transmise de Neagoe, identice cu cele din comunicat, şeful Poştei se pregătea deja să se ridice de pe scaun.
Cum omul care conduce peste 30.000 de angajaţi a terminat cu prezentarea strategiei de restructurare a Poştei în mai puţin de un sfe