70% dintre românii din mediul rural sunt interesaţi de un produs de economisire-creditare
Se confirmă schimbarea de atitudine în comportamentul financiar
Potrivit unui studiu realizat de IRSOP pentru BCR BpL, pe un eşantion de 214 gospodării, românii din mediul rural sunt interesaţi de produsele Bauspar (economisire-creditare pentru domeniul locativ).
"În mediul rural, circa 70% dintre românii cu vârste între 20-65 ani sunt interesaţi de un produs de economisire-creditare pentru copii, majoritar cu scopul strângerii unui fond de economii (67%). Aceste rezultate confirmă schimbarea de atitudine în comportamentul financiar al românilor, care se gândesc cu mai multă atenţie la viitorul financiar al familiei, şi, mai ales, al copiilor, cărora încearcă să le ofere un start bun în viaţă", a declarat într-un comunicat Alexandru Ciobanu, preşedintele BCR BpL.
Mediul rural, o oportunitate de distribuţie a produselor bancare
"Chiar şi în condiţiile economice actuale, majoritatea românilor din mediul rural intenţionează să economisească la fel în cursul următoarelor 12 luni (71%), demonstrând că sunt oameni gospodari şi continuând să strângă "bani albi pentru zile negre". Pe termen mediu, circa un milion de persoane cu vârste între 20-65 ani sunt interesate de contractarea unui produs Bauspar. Considerăm că mediul rural este o oportunitate de distribuţie a produselor şi serviciilor bancare, având în vedere că doar 36% dintre respondenţi folosesc un produs bancar pentru economisire", a precizat Ciobanu. Avantajele produselor Bauspar sunt creditul mai ieftin, economisirea regulată care oferă posibilitatea accesului la creditul locativ şi prima de la stat, de 25% pe an din sumele economisite, dar nu mai mult de 250 euro/ an/ deponent.
80% au planuri de îmbunătăţire a locuinţei
Creditele BCR BpL asigură finan