Pana deunazi, John Green era un scriitor putin cunoscut, dar ideea de a promite un autograf pe fiecare exemplar comandat anticipat pe Internet din viitoarea sa carte i-a schimbat viata.
Cu doar o saptamana in urma, americanul in varsta de 33 de ani era doar fericitul autor al catorva volume pentru copii si adolescenti, fara a inregistra insa un succes rasunator precum Dan Brown sau Stephen King, relateaza La Repubblica.
Martea trecuta, la ora cinei, insa, John s-a hotarat sa profite de popularitatea sa pe Internet si sa promita cate un autograf pe fiecare volum comandat anticipat online, initiativa care l-a propulsat in doar cateva ore, pe locul fruntas in topurile Amazon si Barnes&Nobles.
Cum e posibil ca o carte nescrisa inca sa se bucure de un asemenea succes? Raspunsul pare sa se afle in miracolul numit "social network": John Green abia a inceput sa scrie "The Fault in Our Stars" si inca nu stie cum si cand va termina volumul.
Tanarul scriitor a devenit tata de curand, ceea ce pare sa-i priasca, stimulandu-i intuitia si indemnandu-l sa parieze pe cartea castigatoare: site-urile de socializare, utilizate ca mijloc de promovare.
Iata cum Green s-a trezit peste noapte protagonistul unei experiente fara precedent, inregistrand comenzi pentru o carte din care are de oferit pentru moment doar titlul si ceva detalii din intriga istoriei a doi bolnavi in faza terminala.
Cu aceste informatii sporadice, proiectul a tasnit instantaneu din neant, instalandu-se pe primul loc pe Amazon, situatie ce se mentine de circa o saptamana, spre bucuria editorului lui John, care deja planuieste un prim tiraj de zeci de mii de exemplare.
Triumful "Raspandacului Internet" reprezinta proba concreta ca drumul de iesire din criza actuala trece indiscutabil prin gigantica poarta a tehnologiei, scotand in evide