România şi-ar putea dubla numărul de turişti străini în următorii 2-3 ani, de la 1,3 milioane în prezent, dacă va continua să se concentreze pe promovarea muntelui, a Deltei, a mănăstirilor şi a vieţii la ţară, afirmă Taleb Rifai, secretarul general al Organizaţiei Mondiale a Turismului (OMT).
"Numărul persoanelor care trec graniţele României este de 7,5-8 milioane în fiecare an, iar dintre aceştia noi estimăm că 1,2-1,3 milioane sunt turişti. Această cifră are trebui cel puţin dublată în următorii 2-3 ani, dar doar dacă actualele politici continuă. Pentru o lungă perioadă de timp, România s-a concentrat pe litoral, care este un activ important. Dar unicitatea României sunt muntele, câmpiile, viaţa la ţară, care au început să fie valorificate în ultimii 2-3 ani, şi aceasta este direcţia bună", a declarat Rifai pentru MEDIAFAX.
Şeful OMT crede că mai importantă decât creşterea numărului de turişti ar trebui preocuparea autorităţilor pentru a-i determina pe aceştia să cheltuiască mai mult.
"Aţi putea face turiştii să cheltuiască mai mult crescându-le media de şedere, iar aceasta se poate face dezvoltând produse care să-i facă să stea mai mult în România. La munte ar putea fi create activităţi precum călăritul, rafting, schi etc. Cu cât este mai variată oferta de produse, cu atât vor sta mai mult în ţară. Ţara în care se cheltuieşte cel mai mult este Statele Unite, pentru că ai foarte multe de făcut. Urmează Elveţia, Italia sau Spania", a spus Rifai.
El crede că este greşit ca România să fie comparată cu Bulgaria doar pentru că împart acelaşi litoral şi că ar fi mai bine să fie urmărite modelele unor ţări cu relief asemănător, precum Elveţia sau Slovenia.
"Cred că România a suferit în ultimii 2-3 ani o transformare majoră din punct de vedere al strategiei în turism. Principala problemă a României în domeniu este că a început târziu. Mult ti