Cu "eforturi monumentale", chinuit vizibil de emoţie, Teodor Baconschi stă alături de ministrul Turismului, aşteptând ca maestrul de ceremonii să-i facă un semn discret să intre în "scenă". Cu mâinile tremurânde, dar cu o atitudine plină de curtoazie şi diplomaţie, ia foarfeca şi taie panglica, apoi se întoarce către audienţă: "Este un moment istoric, ce va rămâne în memoria noastră, la loc de cinste".
Ministrul Turismului intervine pentru a sublinia importanţa proiectului anunţat de Baconschi cu câteva luni în urmă şi dus la bun sfârşit: inaugurarea muzeului dedicat comunismului. Mulţumit, ministrul îşi exprimă speranţa că acesta va deveni un obiectiv turistic de mare anvergură, care va atrage incomparabil mai mulţi vizitatori decât muzeul de artă contemporană, deschis la Palatul Parlamentului cu mulţi ani în urmă, de marele colecţionar de tablouri, Adrian Năstase.
Solemn, dar puţin agitat, ajunge la faţa locului şi şeful Executivului, Emil Boc, care îşi cere scuze pentru întârziere explicând că a rămas blocat în trafic întrucât elicopterul SRI era în misiune.
Spre nedumerirea unora, pentru această ocazie, doamna ministru a renunţat la fustele mulate pe trup şi a optat pentru o rochie albă, vaporoasă, degajând un aer de mister şi feminitate. Vântul de primăvară se joacă însă de-a complotul şi, într-un acces de răzbunare politică, saltă generos rochia doamnei ministru, trezind la viaţă fotoreporterii plictisiţi. Cineva din mulţime se dă de gol şi îşi arată scepticismul faţă de succesul proiectului, făcând o sugestie organizatorilor, pe un ton de glumă: "Dacă expuneţi poza asta, cu siguranţă lumea o să dea banii pe bilet, oricât de mare ar fi preţul!"
La distanţă de câţiva metri, un fost preşedinte protestează pentru că "ticăloşii" i-au furat Revoluţia. Câţiva ziarişti îi iau declaraţii, fără prea mare convingere. Discursurile ofici