Tarom trebuie să ia măsuri strategice pentru scăderea costurilor şi restructurare înainte de privatizare, întrucât este dificil de găsit un investitor într-o perioadă de criză pentru aviaţia europeană, afirmă Ulrich Schulte-Strathaus, secretarul general al Asociaţiei Companiilor Aeriene Europene. "Dacă Tarom este privatizată sau nu, nu contează foarte mult. Ceea ce contează cu adevărat este ca managementul companiei să poată lua măsuri strategice", a declarat secretarul general al Asociaţiei Companiilor Aeriene Europene (AEA - Association of European Airlines).
El a arătat că industria aviatică din Europa nu a ieşit încă din criza economică, situaţie ce face dificilă identificarea unui cumpărător pentru Tarom. "Pentru cumpărătorul strategic, este dificil pentru că trebuie să se consolideze mai întâi el, şi asta îngreunează procesul de privatizare. Sunt unii care spun că acum privatizarea Tarom este prematură", a spus Schulte-Strathaus.
Referitor la pierderile Tarom, care anul trecut au ajuns la aproape 80 milioane de euro, reprezentantul AEA a spus că toate companiile europene au avut de suferit de pe urma crizei economice şi a erupţiei vulcanului din Islanda. Dintre toate costurile, cel mai mult au crescut cheltuielile cu carburanţii şi taxele de aeroport. Guvernul s-a angajat în scrisoarea de intenţie convenită cu FMI să cedeze cel mult 20% din acţiunile Tarom prin listarea la Bursă sau prin vânzarea pachetului unui investitor strategic. Totodată, Guvernul s-a angajat să selecteze până la finele lunii noiembrie management privat la Tarom.
Tarom trebuie să ia măsuri strategice pentru scăderea costurilor şi restructurare înainte de privatizare, întrucât este dificil de găsit un investitor într-o perioadă de criză pentru aviaţia europeană, afirmă Ulrich Schulte-Strathaus, secretarul general al Asociaţiei Companiilor Aeriene Europene. "Dacă Tarom es