Piata site-urilor dedicate reducerilor de grup din Romania numara in prezent peste 100 de jucatori si creste cu o rata ametitoare. Banii nu se castiga insa usor in acest domeniu. Ca dovada, cel mai mare site de profil din lume, Groupon, nu a reusit inca sa inregistreze profit. DailyBusiness.ro a incercat sa afle de ce depinde succesul pe acest segment si cate din site-urile locale de profil vor reusi sa supravietuiasca.
Potentialul de dezvoltare al pietei, investititiile initiale mici si pofta de chilipiruri a consumatorilor au facut ca site-urile care ofera cupoane cu reduceri pentru diferite servicii sa se inmulteasca intr-un ritm uluitor. Astfel, daca acum un an le puteai numara pe degetele de la o mana, acum numarul lor este urias si, pe zi ce trece, tot mai multi jucatori arunca astfel de platforme in .ro.
In acest moment, doar pe serviciul de monitorizare Facebrands.ro sunt prezente peste 160 de site-uri de profil. Poate sustine piata un numar atat de mare de business-uri care functioneaza dupa acelasi model? "Cred ca vor ramane 4-5 site-uri pana la sfarsitul anului, restul nu vor fi profitabile", considera Calin Fusu, directorul general al Neogen, companie care opereaza site-ul de reduceri Zumzi.ro. Acesta considera ca un asemenea produs implica investitii foarte mari, atat in produs, cat si in vanzari si marketing.
Aceeasi parere o are si antreprenorul Marius Ghenea, presedintele PCFun si Fit Distribution, potrivit caruia "e greu de crezut ca vor incapea pe piata zeci sau sute de asemenea site-uri de reduceri. Eu cred ca asistam la o perioada emergenta, dupa care se vor cerne doar cativa jucatori care vor ramane in piata si vor avea in continuare succes".
Ghenea a remarcat concurenta in crestere cu care se confrunta site-urile de reduceri de grup din partea jucatorilor de pe alte zone ale Internetului, care le pot