Peste 100.000 de români au realizat, în primele şase luni din 2011, pentru prima dată, o tranzacţie online cu cardul, sub impulsul site-urilor de reduceri, potrivit estimărilor Netopia Sistem.
În această perioadă, au fost achiziţionate peste 350.000 de vouchere pentru reduceri, valoarea medie a tranzacţiilor urcând, din ianuarie, cu 75%, la peste 70 de lei.
"De la începutul anului, am înregistrat o medie lunară de peste 16.000 de utilizatori noi, care au realizat pentru prima dată o tranzacţie online cu cardul pe site-urile de reduceri. Vorbim despre un ritm de creştere semnificativ, ţinând cont de dimensiunea pieţei locale, dar avantajul cel mai mare îl reprezintă crearea unui obicei printre aceşti posesori de carduri pentru achiziţiile online", a declarat directorul general al Netopia Sistem, Antonio Eram.
În semestrul I, valoarea medie a unei tranzacţii înregistrate pe site-urile de reduceri a urcat cu 75%, la peste 70 de lei. De altfel, voucherele de reduceri cu valori mai mici de 100 de lei reprezintă peste 85% din volumul total de cupoane vândute pe astfel de platforme, în timp ce valoarea acestora depăşeşte 60% din total tranzacţiilor.
"Ponderea cea mai mare, atât în volum, cât şi în valoare, o au voucherele mai mici de 100 de lei. Dacă vorbim de extreme, voucherele cu valoare mai mică de 10 lei reprezintă sub 5% din valoarea tranzacţiilor totale înregistrate pe site-urile de reduceri, în timp ce voucherele în valoare de peste 500 lei contribuie cu peste 12% la valoarea totală a tranzacţiilor", a explicat Eram.
Topul celor mai scumpe achiziţii de pe site-urile de reduceri este dominat de pachetele turistice şi operaţiile estetice.
"Cel mai mare fan din 2011 al site-urilor de reduceri s-a dovedit un utilizator care a achiziţionat în şase luni vouchere în valoare totală de peste 10.000 de lei. Există şi persoane care au cump