De cativa ani buni, partea de Nord a Centurii Capitalei se afla intr-un continuu proces de modernizare, dar nici pana astazi lucrurile nu sunt puse la punct. Autoritatile au promis ca vor face tot posibilul pentru a le oferi atat bucurestenilor, cat si soferilor din tara care traverseaza Capitala, o centura largita si pe care se va circula "in regim de autostrada", dar in realitate pe kilometri intregi se circula inca pe o singura banda. In planurile autoritatilor, "noua centura" vine sa lege cele doua autostrazi existente A1 si A2 si viitoarea autostrada A3 Bucuresti-Ploiesti, oferind soferilor o adevarata alternativa la traversarea Capitalei prin oras.
Daca pana acum cativa ani Centura Capitalei era total inutilizabila de catre soferii obisnuiti, fie ei bucuresteni, fie din alte parti ale tarii, dupa o lunga asteptare si multe discutii si proiecte, o buna parte din tronsonul Nordic al Centurii a fost modernizat.
Astfel, intre Chitila si Voluntari calea de rulare a fost extinsa la cate 2 benzi pe sens, iar intreaga Sosea de Centura a fost imbogatita cu pasaje supraterane pentru a evita intersectiile directe cu diverse drumuri si pentru asigura o fludititate a traficului cat mai mare.
Portiune din modernizata Centura de Nord Foto: HotNews.ro / Constantin Barbu Sectoarele modernizate au inceput sa fie date spre folosinta gradual, incepand de anul trecut, continuand cu inaugurarea unor serii de pasaje in decembrie 2010 si terminand in iulie 2011 cu Podul hobanat de la Otopeni (dat in folosinta in totalitate), bomboana de pe tort a noii centuri modernizate si fratele cel mic al Pasajului Basarab.
Din start trebuie precizat ca Centura de Nord a Capitalei nu a fost modernizata si largita in totalitate. Doua tronsoane vitale au ramas la fel ca inainte, cu cate o banda pe sens si cu aceleasi cozi interminabile. Vorbim de trons