Traficul de pasageri premium a inceput sa creasca de la jumatatea anului 2010, dupa cativa ani de scaderi, iar in primele trei luni ale anului a avansat cu 6,4%, depasind cererea pentru clasa economica care a urcat cu 4,7%, potrivit lui Ulrich Schulte-Strathaus, secretarul general al Asociatiei Companiilor Aeriene Europene (AEA), din care face parte si operatorul roman Tarom.
“Piata este pe un trend ascendent. In primul trimestru al anului am observat o cerere in crestere pentru calatoriile premium in comparatie cu zborurile la clasa economica”, a precizat secretarul general AEA, intr-o conferinta la Bruxelles.
Potrivit lui Schulte-Strathaus, traficul de pasageri in Europa va creste anul acesta cu 5%, la fel si cel de marfa.
Anul trecut, traficul de pasageri a urcat cu 5% in Europa, 15,5% in Asia-Pacific si 10,9% in America de Nord.
Profitul operatorilor aerieni europeni inainte de dobanzi si taxe (EBIT) va creste anul acesta la doua miliarde de dolari. Companiile aeriene din Europa au inregistrat anul trecut un profit net de 0,4 miliarde de dolari, destul de redus fata de cele 7,7 miliarde de dolari raportate de operatorii din Asia-Pacific si 5,1 miliarde de dolari de cei din America de Nord.
Companiile membre AEA vor sa reduca emisiile de CO2 prin folosirea carburantilor alternativi, operarea unor avioane mai eficiente si zboruri pe rute optime. Intre 2000 si 2010, companiile care fac parte din AEA au platit 3,5 miliarde de euro anual pentru poluare.
Avioanele produc doar 2% din emisiile de CO2 de pe glob, insa cu toate acestea taxele pe care le platesc sunt mai mari decat cele ale industriei chimice sau extractiei de petrol. Tinta companiilor aeriene este de a reduce, pana in 2050, emisiile de dioxid de carbon cu 50% comparativ cu nivelul din 2005.
Companiile aeriene europene vor investi 400 de miliarde de eu