Începând din anul 2006, Consiliul Judeţean a cheltuit milioane de euro în Aeroportul Delta Dunării. Aeroportul tulcean are practic de toate (scări de pasageri, pistă de aterizare modernă, lumini superperformante), mai puţin ce era mai important, respectiv avioane în curse regulate.
Ani de zile, milioane de euro au zburat din bugetul Consiliului Judeţean spre aeroportul tulcean, obicei perpetuat de mai toate conducerile ce au preluat frâiele judeţului. Culmea, comandantul Aeroportului, fostul pilot militar Constantin Albu, se laudă de ani de zile cu traficul masiv, uneori şi peste 3000 de „mişcări“, respectiv avioane în curse charter cărora li se adaugă doar câteva avioane şcoală şi elicoptere private care aterizează, mai rar, pe pista tulceană.
Investiţii degeaba
„Doresc să aduc la cunoştinţă că aeroportul nostru este singurul aeroport din ţară care deţine propriul depozit de carburanţi“, precizează comandantul aeroportului, Constantin Albu. În schimb comandantul nu poate spune de ce nu vin avioanele, ba că lumea nu se înghesuie să zboare la Tulcea, criză economică, lipsa unor programe turistice care să atragă oamenii şi cursele spre Delta Dunării.
Reluarea curselor aeriene regulate pe şi de pe Aeroportul Delta Dunării este, potrivit oficialilor, susţinută prin solicitările operatorilor aerieni din Romania sau din spaţiul comunitar dar aeroportul nu are infrastructura necesară.
Astfel, în aşteptarea avioanelor, în ultimii ani conducerea aeroportului a tot achiziţionat o echipamente, a modernizat aerogara şi a construit noul terminal de sosiri după cerinţele Schengen, cheltuielile în acest sens ajungând la 24 milioane de lei.
Toate aceste investiţii nu au adus mult doritul trafic de călători în zonă, niciun operator aerian nearătându-se interesat de această aerogară. La ora actuală se efectuează zboruri ocazionale şi diverse op