După ce iniţial procuratura militară anunţa că accidentul avionului de vânătoare Mig 21 Lancer, prăbuşit în toamna anului trecut, în apropierea bazei de la Câmpia Turzii, a fost cauzat de o eroare de pilotaj, azi, aceiaşi procurori militari vorbesc despre condiţii meteo nefavorabile.
În accidentul de aviatic şi-au pierdut viaţa doi aşi ai aviaţiei militare române, Laurenţiu Chiriţă şi Sorin Avram. În cursul acestei după amiezi, procurorii militari au anunţat că accidentul s-a produs din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile. Mai exact o pală de vânt a dezechilibrat avionul. Concluzia procurorilor militari se bazează pe o expertiză tehnică efectuată de specialiştii militari.
Pe de altă parte, pe 1 noiembrie 2010, martorii oculari au susţinut că avionul s-a ridicat cu botul în sus după care s-a răsucit şi s-a prăbuşit ca o piatră la pământ. Oamenii care locuiesc la câţiva zeci de metri de locul unde s-a prăbuşit avionul mai declarau că s-au auzit o bubuitură în aer, după care a avut loc dezastrul. Ipoteza unei eori de pilotaj este întărită şi de concluziile preliminare ale anchetei făcute publice în luna ianuarie a acestui an.
Procurorul militar Liviu Lascu, din cadrul Parchetului Militar Cluj, declara atunci că accidentul aviatic s-a produs din cauza unei erori de pilotaj. "Comisia spune că această manevră s-a făcut mai jos, cel mai probabil din cauză că piloţii nu au văzut corect indicaţia de altitudine la bordul avionului. Acest lucru poate fi cauzat de o orbire temporară din cauza soarelui. Conform acestei concluzii, cauza accidentului ar fi eroarea umană", spunea Lascu.
Anchetatorul militar mai susţinea că în momentul producerii accidentului cei doi piloţi executau o misiune de urcare verticală, răsturnare şi revenire, manevră care a fost executată la o altitudine de 1.200 de metri, mai joasă cu 200 de metri decât cea prevăzută în manual