Cei mai mulţi şoferi români aleg maşinile echipate cu opţionale ce îmbunătăţesc mai degrabă confortul decât siguranţa în trafic. În vestul Europei, situaţia stă însă tocmai invers, după cum reiese din datele importatorilor de maşini din România.
Românii vor confort, occidentalii siguranţă. De exemplu, românii optează pentru climatizare, asistenţă la parcare, faruri cu xenon, scaune încălzite, cotiere şi sisteme audio sofisticate.
De asemenea, mulţi dintre ei nu pot sta decât pe scaune de piele, vor să manevreze un volan multifuncţional şi aleg vehicule cu vopsea neapărat metalizată.
Vest-europenii se orientează în schimb către mai multe airbag-uri şi sistemele de asistare a şoferului, adică elemente suplimentare de securitate rutieră.
În plus, şoferii occidentali se deosebesc de cei români prin faptul că preferă versiuni auto cu emisii de dioxid de carbon reduse - deci maşini care poluează mai puţin - şi utilitate sporită.
De asemenea, vest-europenii optează pentru echipamente de navigaţie şi cârlig de remorcare, dotări ce aproape că lipsesc de pe lista de priorităţi a românilor.
Cei mai mulţi şoferi români aleg maşinile echipate cu opţionale ce îmbunătăţesc mai degrabă confortul decât siguranţa în trafic. În vestul Europei, situaţia stă însă tocmai invers, după cum reiese din datele importatorilor de maşini din România.
Românii vor confort, occidentalii siguranţă. De exemplu, românii optează pentru climatizare, asistenţă la parcare, faruri cu xenon, scaune încălzite, cotiere şi sisteme audio sofisticate.
De asemenea, mulţi dintre ei nu pot sta decât pe scaune de piele, vor să manevreze un volan multifuncţional şi aleg vehicule cu vopsea neapărat metalizată.
Vest-europenii se orientează în schimb către mai multe airbag-uri şi sistemele de asistare a şoferului, adică elemente suplimentare de securitate rutier