Sub eticheta de „pirat de Dunăre" se ascund mici hoţi din zonă. Dacă în anii trecuţi acţionau în rada Portului Mineralier din Galaţi, furând cocs şi fier vechi, zilele trecute „piraţii" au atacat în zona Brăila, dând lovitura la un convoi de barje sub pavilion bulgăresc, ce transporta 1.079 tone de orz. Luni dimineaţă, Nencho Ancev, căpitanul împingătorului „Sfântul Andrei", a sesizat la Căpitănia Portului Brăila că, în seara zilei de 10 iulie, de pe barjele convoiului staţionat la ancoră în zona comunei Gropeni a fost furată aproximativ o tonă de orz. Ancev a spus că „piraţii" români au venit cu ambarcaţiuni neînmatriculate şi au acţionat fără ca membrii echipajului să audă vreun zgomot.
„S-a furat, e clar, sigiliile erau rupte, dar cantitatea ce a fost furată o vom şti abia la Constanţa, unde se va face cântărirea. Dar sunt convins că după ce noi găsim hoţii, la 1.000 kg furate la 1.000 tone, partea vătămată va spune că nu a avut nici o pagubă. Nu ar fi prima oară când se întâmplă asta", ne-a declarat comisarul şef Petrică Hahui, şeful Secţiei Regionale a Poliţiei Transporturi (SRPT) Galaţi.
Micii barcagii, cu muşchi de „piraţi"
Şeful Secţiei Regionale a Poliţiei Transporturi Galaţi ne-a descris portetrul „piratului" de la Dunăre şi cum acţionează. „Sunt mici barcagii, pescari de regulă, care mişună şi mai dau cu o plasă, pentru că au autorizaţie şi acum nu mai e prohibiţie.
În timp ce pescuiesc, dacă văd o barjă ancorată, unde de regulă cei din echipaj nu-şi fac cartul pentru că dorm, urcă pe navă unde fură ce găsesc, un butoi cu ulei, un butoi cu motorină, o parâmă, un sac de orz sau unul de cărbune. Aştia sunt marii «piraţi» ai Dunării. Noi îi ştim care sunt. Sunt un grup de patru-cinci care, după lăsarea serii, fac un pic de navigaţie pe Dunăre, ca să pescuiască sau, chipurile să îşi transporte o rudă pe celălalt mal. Dacă nu îl prinzi