Înmatriculările de autoturisme noi au înşelat aşteptările specialiştilor pieţei auto şi au scăzut în prima jumătate a anului cu 13,3% faţă de aceeaşi perioadă din 2010. Dacia continuă să ocupe primul loc în topul înmatriculărilor de autoturisme noi, însă scăderea înregistrată de producătorul autohton este mai mare decât cea a pieţei.
Numărul de înmatriculări de autoturisme noi a continuat să scadă în primele şase luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară din 2010, înregistrând un regres cu 13,3%, până la 31.758 de unităţi. Mai mult, în iunie, înregistrările s-au redus cu 16%, comparativ de aceeaşi lună din 2010, la 8.606 de unităţi, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Dacia a rămas cea mai vândută marcă din România în prima jumătate a acestui an. Producătorul autohton a reuşit comercializarea a 8.644 de unităţi în acest interval. Cu toate acestea, Dacia continuă să aibă o scădere mai mare decât cea a pieţei, respectiv 26,2%. În luna iunie, Dacia a reuşit să vândă 2.694 de autoturisme, dar cu 21% mai puţine faţă de aceeaşi lună a anului trecut.
Volkswagen, în topul mărcilor de import
Volkswagen rămâne cea mai vândută marcă de import, cu 3.487 de unităţi, şi se află pe locul al doilea în totul înmatriculărilor din primul semestru. Skoda se situează pe locul al treilea, cu 3.176 de autoturisme înmatriculate. Renault se află în scădere faţă de anul trecut, cu doar 2.469 de unităţi, fiind urmat în clasament de Opel, cu 1.894 de unităţi şi de Ford, cu 1.812 de autoturisme înmatriculate. Pragul psihologic de o mie de unităţi a fost depăşit şi de Chevrolet (1.207 maşini), deşi brandul din grupul GM a înregistrat o scădere moderată.
Hyundai a înregistrat o uşoară creştere (9%), cu 983 unităţi înmatriculate în primele şase luni. Locurile 9 şi 10 din topul vânzărilor sunt oc