Bibiana Stanciulov şi fiica ei, Diana. Foto: Tudor Vintiloiu
Cine spunea că nu avem un brand de ţară puternic? Îl avem şi e chiar unul recunoscut oficial de UE. Magiunul de Topoloveni, alături de alte 1.000 de denumiri de produse protejate în baza legislaţiei privind protecţia indicaţiilor geografice, figurează pe lista Comisiei Europene a denumirilor de origine şi a specialităţilor tradiţionale.
Atunci când denumirea unui produs este publicată în jurnalul oficial al UE ca marcă protejată înseamnă că acestui produs i-au fost recunoscute autenticitatea, tradiţia, istoria, aria geografică, reputaţia şi calităţile excepţionale. Aşadar, magiunul de prune produs la Topoloveni-Argeş este plasat în gama premium pe piaţa alimentelor conservate din Uniunea Europeană. Magiunul de Topoloveni este primul şi singurul produs alimentar românesc care a obţinut acestă certificare, până în prezent.
Reţeta după care se fabrică magiunul la Topoloveni, în judeţul Argeş, e atestată încă din 1914 şi are un singur ingredient, "prune proaspete româneşti". Cea care s-a gândit să-l transforme în marcă autentică românească este Bibiana Stanciulov, femeia care a reinventat magiunul de prune începând din anul 2001.
De la ziarist de radio la producător în industria alimentară
Bibiana, sociolog de profesie şi fost om de radio, s-a apucat de afaceri imediat după '89, când salariul de la stat nu-i mai ajungea să-şi crească copilul: "Am lucrat timp de trei ani ca reporter şi realizator de emisiuni la Radio România, dar cum la vremea aceea salariul de ziarist la stat era insuficient pentru a întreţine două persoane, pe fiica mea şi pe mine - eu sunt văduvă încă din 1986 -, m-am decis să fac altceva. Drept care am făcut şi eu ce făceau mulţi români, atunci la începutul anilor '90, mi-am deschis o societate cu răspundere limitată". A intrat mai întâi în comerţul cu conserve, livr