Tirajul ziarelor gratuite, mult mai mare decat al cotidianelor nationale, dispare in cateva ore dupa ce a fost distribuit, ceea ce arata ca printul din aceasta nisa nu duce lipsa de cititori. Cu toate acestea, aceste publicatii nu stau deloc pe roze, astfel ca trebuie finantate din alte business-uri.
Iesirea de pe piata a cotidianului gratuit Adevarul de Seara a lasat aceasta nisa fara concurenta. Si asta in ciuda faptului ca in Europa, presa gratuita este un business profitabil, fiind cea mai citita categorie de print.
In Bucuresti, ziarul Ring si Curentul si sunt singurele disponibile pe piata.
Daca Ring declara un tiraj de 100.000 de exemplar pe editie, Curentul este tinut in viata artificial, fara un tiraj declarat, fiind disponibil doar la cateva puncte de vanzare a presei. Cu toate acestea, continua sa apara de luni pana vineri. Nu e de mirare ca ziarele gratuite se epuizeaza in cateva ore de la distribuire, desi apar in numar mai mare decat cel al cotidianelor nationale.
De exemplu, datele Biroului Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) arata ca numarul de editii ale unor ziare nationale precum Adevarul (aproximativ 44.800), Evenimentul Zilei (mai putin de 28.000), sau Romania Libera (49.000), se ridica la cateva zeci de mii, iar ceva mai bine stau doar tabloidele, precum Click! (peste 246.000 de exemplare) sau Libertatea (aproximativ 166.000).
Business-ul generat de presa gratuita pare sa mearga bine, in ciuda iesirii recente de pe piata a Adevarului de Seara sau a ziarului editat de Ringier, Compact, la inceputul crizei economice, respectiv in 2009, dupa doar trei ani de la aparitie.
Redactorul-sef al ziarului ring, Alexandru David, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca "in medie, incasarile din publicitate acopera lunar 50% din cheltuielile lunare ale acestui ziar".
David a precizat c