Şeful ANV, Viorel Comăniţă, chemat să explice ministrului Internelor de ce scannerele se strică atât de des
Producătorii din industria tutunului susţineau în primăvară că numai între 1 şi 3 la sută dintre TIR-uri sunt scanate, din cauza abrogării ordinului 5.300/2010
Combaterea contrabandei cu produse accizabile de la frontierele române este extrem de greu de realizat, odată ce scannerele cu ajutorul cărora se verifică, la trecerea frontierei, camioane de transport marfă funcţionează sporadic. Acesta este motivul pentru care vicepreşedintele ANAF, Viorel Comăniţă, care conduce şi Autoritatea Naţională a Vămilor (ANV), a fost chemat ieri în faţa Guvernului. "Şeful ANV a fost chemat în şedinţa de guvern şi pus să explice, de către ministrul Internelor, de ce scannerele prin care trebuie verificate la graniţă camioanele de transport marfă se strică des şi dacă nu cumva există o tendinţă ca aceste probleme să fie raportate la aceleaşi ore", au relatat agenţiei Mediafax surse participante la discuţie.
Potrivit acestora, preşedintele ANV a susţinut că problemele nu sunt premeditate şi că echipamentele vor intra oricum într-un proces de retehnologizare, premierul Emil Boc cerând însă ca situaţia să fie verificată, împreună cu identificarea punctelor "vulnerabile" de trecere a frontierei.
În primăvara acestui an, producătorii din industria tutunului susţineau că numai între 1 şi 3 la sută dintre TIR-uri sunt scanate, din cauza abrogării ordinului 5.300/2010. "Trebuie revăzută situaţia acestui ordin, pentru că nu ne permitem luxul de a ne conforma regulilor minimale din Uniunea Europeană. România nu are graniţă cu Franţa sau Germania, ci cu Moldova, Serbia şi Ucraina. Graniţa externă a României este însăşi graniţa UE, iar responsabilitatea de a proteja Uniunea intră în sarcina noastră", declara în martie, pentru Curierul Naţional, Gilda Lazăr, d