Studio Moderna, compania detinatoare a brandului Dormeo in Romania, are planuri mari pentru tara noastra si, desi se afla inca in faza de inceput pe piata de la noi, intentioneaza sa isi creasca atat vanzarile, cat si vizibilitatea, estimand o crestere a afacerilor de 50% pentru acest an.
“Piata saltelelor din Romania nu era atat de dezvoltata in 2004, cand am venit noi aici. Existau trei jucatori principali care ofereau, in mare parte, saltele cu arcuri metalice si care nu pareau sa se implice prea mult in activitati de marketing. Pe atunci, oamenii cumparau saltelele odata cu mobilierul, fara sa le pese de caracteristicile sau numele acestora. Salteaua era doar un accesoriu pentru mobila”, isi aminteste Branko Blecic (foto), directorul general al Studio Moderna.
Potrivit directorului companiei, industria saltelelor a fost dintotdeauna in stransa legatura cu piata de real estate si cea de mobila, saltelele reprezentand, pentru majoritatea oamenilor, niste accesorii la mobilierul din casa. Aceste vremuri au trecut insa.
“Oamenii, in general, isi schimba mobilierul si, respectiv saltelele, odata la 15-20 de ani. Noi speram ca, incet dar sigur, consumatorii isi vor indrepta atentia asupra saltelelor, ca un produs important si de sine statator, nu ca o parte incorporata mobilierului din dormitor”, afirma managerul general.
In ceea ce priveste criza economica, legatura stransa cu domeniul imobiliar si scaderea puterii de cumparare a populatiei au avut efecte negative asupra afacerii Dormeo.
“Mediul economic dificil a afectat majoritatea modelelor de business, mai ales in sectorul de real estate. De asemenea, criza creditelor a influentat negativ puterea de cumparare a populatiei. Cu toate acestea, am reusit sa ne mentinem vanzarile la un nivel rezonabil pe timpul crizei”, spune Blecic.
Numarul de saltele vandute sub brandul D