Scumpirea preţului benzinei, salariile tot mai mici şi criza financiară pun pe gânduri tot mai mulţi şoferi, care au început să ia în considerare foarte serios trecerea propriilor maşini de la benzină la GPL. În timp ce unii dintre participanţii la trafic au făcut deja acest pas şi nu regretă, ba mai mult, au început să economisească bani importanţi, alţii studiază piaţa şi caută răspunsuri la întrebările legate de achiziţionarea unei instalaţii cu gaz petrolifer lichefiat (GPL). Prima întrebare este legată de costurile totale ale instalaţiei şi diferenţa dintre benzină şi gaz. În condiţiile în care benzina costa în 2009, 3,2 lei per litru, iar în 2011 a ajuns la 5,4 lei per litru, şoferii s-au orientat spre instalaţiile GPL doar pentru că un litru de gaz valorează acum 2,99 lei. În plus, cea mai ieftină instalaţie de gaz costă aproximativ 2.000 de lei, însă în funcţie de capacitatea motorului, poate ajunge şi la 8.000. De asemenea, şoferii pot opta şi pentru o instalaţie second-hand, al cărui preţ nu depăşeşte 1.000 de lei. Instalarea gazului se poate face la un service autorizat, iar manopera costă tot 1.000 de lei. Cu toate acestea, banii investiţi în instalaţia de GPL se reîntorc la şoferi în maximum cinci luni de la punerea în funcţiune.
Potrivit mecanicilor care instalează zilnic astfel de instalaţii de gaz, puterea motorului nu va scade cu mult, însă la demaraj şi depăşiri se va simţi o diferenţă. „La depăşiri, la plecări, maşina e un pic mai leneşă, însă la drum întins nu se observă nicio diferenţă. Singura diferenţă se va observa la destinaţie, când în portofel ai mai mulţi bani", a declarat Marius Voicu, posesor de maşină alimentată cu GPL. Pe lângă conducătorii auto care vor face economii importante, fericiţi sunt şi patronii de service-uri auto care montează instalaţii de gaz. „Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, numărul celor care au ap