Plecarea lui John Galliano a lăsat casa de modă franceză pe un drum necunoscut. Cel puţin aşa spun mai mulţi critici de modă după prima colecţie fără excentricul designer. Cel mai aşteptat eveniment al Săptămânii Haute Couture de la Paris a fost prezentarea colecţiei Dior. Concluziile sunt departe de a fi optimiste.
Colecţia prezentată de casa Dior în cadrul Săptămânii Haute Couture de la Paris, săptămâna trecută, a fost un amestec de stiluri nedigerat de criticii de modă. Prezentarea a părut că introduce patru show-uri semnate de patru designeri diferiţi. Începând cu formele geometrice în nuanţe pastelate, urmate de ţinute de vară cu influenţe marocane, până la ţinute de seară cu o alură psihedelică şi rochii de bal uşor plictisitoare. Concluzia: geniul a lipsit cu desăvârşire.
Designerul britanic John Galliano a fost suspendat din funcţia de director de creaţie al casei Dior, în luna februarie, din cauza unor comentarii antisemite. Acesta a fost înregistrat, într-o cafenea din Paris, în timp ce declara că îl adoră pe Hitler. Autorii înregistrării video l-au dat în judecată pentru antisemitism, iar designerul a fost arestat imediat.
În ultimii 15 ani, Galliano a resuscitat şi a stabilit tendinţele în lumea modei. Plecarea ruşinoasă a excentricului britanic cu origini spaniole de la casa de modă a ridicat mai multe probleme decât şi-ar putea închipui cineva. Didier Grumbach, preşedintele Federaţiei Franceze a Pret-a-Porter-ului Couturierilor şi Creatorilor de Modă, spunea recent că brandul a devenit mai puternic decât designerul, iar clientul rămâne fidel mărcii. Grumbach încerca să convingă presa că Dior nu va pierde de pe urma plecării lui Galliano. Vânzările casei Dior vin ca un argument pentru declaraţia sa, dar criticile de specialitate, bloggerii deveniţi autoritate în domeniu şi editorii de modă susţin exact opusul. Designerul est