Piteşteanul Christian Welther, 47 de ani, a plecat în Germania în urmă cu mai bine de 15 ani, iar de zece ani lucrează la sediul din Köln al Ford Europa, unde a proiectat caroseriile unora dintre cele mai cunoscute modele Ford, inclusiv pe cea a lui Focus RS, modelul care costă 36.000 de euro şi este cel mai puternic Ford de pe piaţa europeană.
În Vest nu contează de unde vii atât timp cât îţi faci treaba cum trebuie şi la timp, poţi veni din China, India sau America, este acelaşi lucru, spune Christian Welther într-un interviu acordat ZF. "Mai am colegi din România care lucrează la Ford în departamentul de dezvoltare. Mulţi români lucrează inclusiv la Ford în America de Nord, nu numai în Germania."
Christian Welther este acum director responsabil de proiectarea caroseriilor modelelor de segment compact ale Ford, precum Focus, C-Max sau Kuga, adică de maşinile constructorului american care au printre cele mai mari vânzări.
În ultima vreme specialiştii români, în special ingineri, au primit pe mână mandate importante de dezvoltare din partea unor giganţi internaţionali. Renault, de exemplu, l-a readus în România anul trecut pe Sorin Buşe pentru a prelua conducerea Renault Technologie Roumanie, acesta ocupând cea mai înaltă poziţie deţinută până acum de un român în grupul francez. La începutul acestui an, Carmen Petcu, directorul uzinei Michelin din Floreşti, Prahova, a fost promovată de francezi în echipa de conducere a unui proiect de peste un miliard de dolari în India, la Chennai, oraş care este un adevărat pol al industriei auto, cu uzine ale unor constructori precum BMW, Nissan sau Ford.
Christian Welther a terminat cursurile Facultăţii de autovehicule rutiere a Universităţii Politehnice în 1988, la cinci ani după ce a terminat Liceul de matematică-fizică Nicolae Bălcescu din Piteşti.
"Primul job l-am avut în România, unde am